Familieondersteuning
Loop je als wettelijk vertegenwoordiger of familie ergens tegenaan of heb je een vraag waarmee je niet terecht kunt bij de persoonlijk begeleider of de locatie? Neem dan contact op met de familieondersteuner.
Waarvoor kun je terecht bij de familieondersteuner?
De familieondersteuner:
- is een onafhankelijk aanspreekpunt voor wettelijk vertegenwoordigers en familie waar je terecht kunt met algemene vragen die verband houden met de zorg voor een cliënt bij Severinus en waarvoor je niet bij de persoonlijk begeleider of locatie terecht kunt;
- kan je als wettelijk vertegenwoordiger en familie een luisterend oor bieden wanneer je ergens tegenaan loopt en niet weet waar je terecht kunt met je situatie of vraag. De familieondersteuner zal afhankelijk van de situatie je vraag beantwoorden, informatie verstrekken of je doorverwijzen naar de juiste mensen binnen Severinus of buiten de organisatie.
De familieondersteuner is er niet om vragen met betrekking tot de directe zorg voor een cliënt te beantwoorden, hiervoor kun je contact opnemen met de persoonlijk begeleider. Ook is de familieondersteuner er niet om klachten op te lossen of hierin te bemiddelen.
Ben je ergens niet tevreden over, ga hier dan over in gesprek met de persoonlijk begeleider en/of regiebegeleider. Kom je er niet uit, kijk dan op de pagina klachten en vertrouwenspersoon.
Hoe is de familieondersteuner te bereiken?
De familieondersteuner (Renske Beckers) is in verband met een wisselend rooster het beste per email bereikbaar. Op dinsdagmiddag is zij over het algemeen ook telefonisch goed bereikbaar.
Email: familieondersteuning@severinus.nl
Telefoon: 06-21266622